torsdag 29 juli 2010

Spöke?

Ni ska tro att vi blev rädda inatt när vi precis somnat och vaknade
av att Ellioth ylade. Mange gick in till honom och under tiden hann
jag somna om för att sekunden senare flyga upp ur sängen när Mange
kommer och skriker att Ellioth är jättekonstig. Han stirrade rakt ut
i luften, puppilerna tog upp hela ögonen och han gjorde ord med
läpparna men det kom inget ljud! Vi försökte ge honom saft, vi tog
ifrån honom hans napp och snutte (vilket brukar ge en hejdundrande
reaktion) men inte en min... Jag var nära att springa och hämta
telefonen och ringa ambulans när Mange skakade liv i honom och fick
spökfasonerna att försvinna. Grabben sov ju bara antagligen, haha!

Ellioth fick fortsätta sin natt i vår säng tillsammans med pappsen
samtidigt som jag flyttade in till Ellioths säng och delade rum med
Elton "gnällungen" Eklöf. Jag hoppas innerligt att det är för att
han är lite hostig för han vaknar var femte minut och tjuter... Och
det mina kära läsare är inget för mig som behöver mina åtta
timmar varje natt :)

Nu är sängarna renbäddade och första maskinen med tvätt igång,
mer har vi inte hunnit idag. Vi har snigeldag idag, asskönt! Ska
pallra mig iväg till IKEA för att inhandla en hylla till grabbarnas
rum, det får räcka som dagens utmaning :)

Laters!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar