måndag 26 juli 2010

Den där avundsjukan!

du är en dålig mamma för att du tar för mycket hjälp av andra, och för att du inte låter pappan ha roligt att han ska behöva springa efter dig. ville du att han skulle hålla i spyhinken, patetiska människa. Förstår varför han vill lämna dig! 
-Anonym

Vad tar jag för hjälp av andra? Barnvakt för första gången över natten när Elton är 9 månader? 
Och jag är inte mamma åt Magnus, så hur du får in honom i det här förstår jag inte? Och han vill inte lämna mig, vi är gifta??


Ja ni, det finns som sagt idioter till allt. Avundsjuka idioter. Men jag förstår dom, skulle jag lida av avundsjukan skulle jag också vara avundsjuk på mig själv. Jag har en snygg och underbar man, underbara barn, en fin lägenhet, bil, schysst inkomst (och förmånen att vara mammaledig!) och underbara föräldrar! Dessutom har jag de finaste av vänner!

Godmorgon förresten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar