onsdag 3 maj 2017

Utomhusmatematik - i love it

Även denna dag började med kaos. Jag fick ett sms och blev rasande arg. Det är konstigt hur man läser mellan rader och analyserar då... Efter att ha svarat superbittert och då blivit uppsökt av personen i fråga vände dagen och blev bra igen. Tänk vad lite gester och vänliga ord kan göra...!

Mina dagar är så långa just nu med lektioner på förmiddagen och efter lunch, därefter möten för att sedan avsluta med två-tre utvecklingssamtal. Fick panik och kände mig instängd idag. Hur jag löste det? Jag tänkte om, bytte ämne på lektionen och tog med mig kidsen ut för utomhusmatematik. Win win! Lyckliga elever som fick Ipads för att fotografera geometriska figurer och en lycklig lärare som kunde sitta och vakta en stund i solen!

Ikväll tog jag mig en tur till gymmet och köttade överkropp trots otrolig trötthet och ont i magen!

Idag fyller världens bästa pappa, man och min bästa vän 34 år! Grattis, vi älskar dig ❤️ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar