tisdag 2 maj 2017

Trött lärare

Mitt humör tog slut direkt när jag kom till jobbet imorse. I fredags när jag skulle kopiera var det kö till kopiatorn (för fritids skulle kopiera någon oviktig tidning) och när jag for till jobbet tidigare imorse för att lösa det var tonern såklart slut... Sedan avbokades det ena efter det andra utvecklingssamtalet och jag är trött på att som lärare förväntas vara så jäkla tillgänglig. En tandläkartid går man ju på men ett utvecklingssamtal för sitt barn, nja... Man tänker att en lärare ju inte har något annat att göra efter lektionstid så en sådan tid kan man väl boka om 72 gånger? SUCK! Jag ger upp. Dessutom är det alltid de tidiga tiderna som avbokas och så får man sitta där och vänta till det sista samtalet vid 17...

När jag kom hem vände dock dagen. Hängde lite ute med M, Elvis och grannen och hennes grabb som bara är lite yngre än Elvis. Sedan kom Emma och vi gav oss ut i spåret för 2,5 km intervaller, 30 min ben och rumpa och lite lek...

M var hemma och vabade med Ellioth och Elvis idag. Ellioth vaknade med feber inatt och Elvis fick en liten sur uppstötning precis innan vi skulle gå till förskolan. Dock blev det inget mer så imorgon får den sistnämnde gå och storfis får vara hos mormor och morfar ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar