lördag 20 maj 2017

Hjärtekrossare

Tuff dag på jobb. Inte så att kidsen var jobbiga utan alla puppor hade ju förvandlats till fjärilar och det var dags att släppa ut dem. Några flög av egen vilja medan jag var tvungen att fiska upp några... En flög på min hand och jag kunde inte rå för det men det kom ett litet äcklat skrik och så slog jag till fjärilen. Den föll i backen. "Mördar-fröken" - new me. Stolt över min insats ändå. 25 fjärilar fria och tusen kilo föll från mina axlar. Det kommer vara sååå lätt att gå till jobbet på måndag. Djurskötare, speciellt åt äckliga larver, galna puppor och håriga fjärilar, är inte min grej. Alls. Tre år tills nästa omgång...

Åkte hem och satte mig i solen, medan M hämtade kidsen. När de kom hem drog jag och Elvis till Maxi och storhandlade. Det bara bubblar ord ur den ungen nu och han är typ världens mest sociala. Han gillar speciellt äldre märkte jag idag på Maxi... Han vinkade, high-fiveade och pratade med flera stycken. De gjorde säkert hans dag, och garanterat han deras ❤️

Skjutsade Elton på disco ikväll. Han hade bestämt träff med sin tjej och hon satt på trappen utanför och väntade när vi kom. De hade bestämt att de skulle dansa tryckare... Hon hade bjudit upp senare men han hade sagt nej varpå hon börjat gråta och åkt hem. Mitt mammahjärta gick i tusen bitar när han berättade. Hjärtekrossare. Men han har lovat att be om ursäkt, och dra en vit lögn ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar