onsdag 26 juli 2017

SKITBÅT!

Hotellet i Rostock var blä. Det luktade skunk både innanför och utanför. Tur att vi bara sov där, men jag sov som en kratta. Galet trött for vi iväg till båten strax efter klockan 6 och vid 8 lade den ut. SKITBÅT! För det första hade vi bokat TT-line både dit och hem men fick åka Stena Line då de har något samarbete. Ms Skåne som vi har saknar i princip sittplatser. Påvägen dit fick vi som tur tag i två platser som vi turades om att sitta på. Påvägen hem vara dessa platser reserverade av Stena Line och stod tomma hela vägen. Vi fick som tur en plats på en soffa i cafeterian där vi fick smyga i oss vår matsäck (maten i restaurangen passade nämligen inte herrarna på ditvägen så vi köpte med frallor och så till hemvägen). Jag var så jävla trött eftersom jag inte sovit så när grabbarna gick till lekrummet lade jag mig lite halvt ner och somnade. Då kommer en snubbe och piper med sin walkietalkie i mitt öra och skriker: "You are not allowed to lie down here, you are not allowed to sleep here, you need to have your eyes Open, this is a cafeteria!" och så gick han vidare till de andra typ 20 stycken som låg där och gjorde samma sak. Mange blev så arg att han gick och frågade var fan man skulle sitta då och fick till svar att man kunde boka de reserverade platserna, OM man hade bokat med Stena Line från början. Och någon hytt hade de inte. SKITBÅT! Mange skickade tillbaka mig att lägga mig ner och sova 😂

Väl i hamn hade vi 1,5 mil att köra till älskade familjen Friberg i Anderslöv där resten av familjen fick träffa nytillskottet Ebbe ❤️ Vi åt, drack vin och myste och hade det jättetrevligt hela kvällen. Idag vid 11 gjorde vi de sista 45 milen hem vilket kändes som en droppe i havet!

Nu har vi packat upp, startat några maskiner med tvätt och jag har varit och handlat! Vi har haft en fantastisk resa men gud vad jag älskar vårt hus ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar