torsdag 27 juli 2017

Gos och kroppshets

En dag hemma med tvätt, fix och en massa gos. På eftermiddagen hoppade jag i ett par minimala jeans och drog ner på stan och flashade både halva skinkor, tigerränder och celluliter. 33 år, 3-barnsmorsa, lärare... Osmakligt va? Jag är så jävla trött på all kroppshets så jag spyr. Så idag körde jag lite KBT kan man säga, samtidigt som jag var iväg och gjorde naglarna...

Väl hemma tog jag en jogg/pw med Nathalie innan jag frossade i tacos. Nu är kids sövda och vi ska frossa med lite gotte i soffan. På tal om kroppshets... Hade ångest över all onyttig mat jag ätit de tre senaste veckorna. Mc Donalds till frukost, chips till lunch och pizza till middag... Typ varje dag. Lite godis, glass och vin till det. Ställde mig på vågen imorse och var beredd att slänga ut den i skogen... Hur mycket jag hade gått upp? Inte ett hekto! Tack kroppen, du är ju för jäkla fantastisk ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar