tisdag 8 augusti 2017

Gryts skärgård

I förrgår studerade vi oss tokiga på väderprognoser och tycktes se att Gryt skulle ha det bästa vädret med sol och minst blåst. Vi körde och efter cirka 11 mil hamnade vi på Ekön utanför Gryt. Där hittade vi klippor som låg på rätt sida och helt i lä. Vattnet var spegelblankt och himlen blå och jag njöt till tusen. Lite moln blåste över och jag blev sådär lite bitter men molnen minskade igen och de som kom gick vid sidan om. De stora ungarna hittade en kompis vilken de täljde barkbåtar med så dem såg vi knappt skymten av och Elvis tog en lång nap på två timmar. Vi hade en tokvarm och helt fantastisk dag.

Efter en god tacomiddag skulle jag ge mig ut på en löptur men kroppen slog bakut. Orkade inte alls. Trots att jag stannade en gång orkade jag ändå inte min femkilometersrunda utan fick ge upp. Knäna värkte, ljumskarna värkte, tryck över bröstet och illamående. När jag kom hem rann snoret och jag nös tusen gånger. Massor nysar idag med, ska jag bli förkyld tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar