lördag 24 november 2012

Regler

Tips till er som tar er an Vinterljus-rundan och också stör ihjäl er på alla puckon som inte fattar att de ska gå på höger sida! En man hörde min djupa suck ikväll och sade:
- Ja, men visst är det så förvirrande här? På den här sidan (grussidan) ska man gå på höger sida. Och på andra sidan ska man gå på vänster...
Jag:
- Men nej, så är det väl inte?!
Mannen:
- Jo, på den här sidan är det gångbana och då går man på höger sida. På andra sidan är det kombinerad gång- och cykelbana och då ska man gå på vänster sida...
Jag:
- Nej, alltså där tror jag faktiskt att du har fel! Det känns mycket mer logiskt att alltid gå på höger sida!!? Du har fel där!
Mannen:
- Nej, alltså jag jobbar ju med sådant här! Polis...
Jag:
- Skit också!
:)

Så ikväll fick jag lära mig något nytt, kanske ni också?

På "andra sidan" gick jag igår och retade ihjäl mig på alla som gick på vänster sida. Idag gick jag och nästan ville slå dem som gick på höger sida, vilka jäkla puckon alltså ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar