måndag 12 november 2012

Fobi

Jag har verkligen fobi. När folk nämner det börjar jag kallsvettas och må illa, direkt, på en sekund. Jag talar om magsjuka/vinterkräksjuka. I fredags hade ett barn kräkts på dagis och en fröken var hemma och spydde. Jag lovar att vi var därifrån på 30 sekunder!
I fredags kväll fick Mange krypa ner på golvet i grabbarnas rum, med en hink redo ifall spyorna skulle komma :) Nu har det ju gått långt över 48 h så vi är ju safe *peppar, peppar* men idag fick ungarna stanna hemma för att vi först skulle få koll på läget på dagis. Två sjukanmälda för kräksjuka och då känns det bra att ha killarna hemma, speciellt då Ellioth vaknade genomförkyld inatt och då är extra mottaglig för nya bakterier! Sedan tänker jag på alla ungar som var på Ikano med sina föräldrar igår (folk åker dit på söndagar) och hur mycket kräksjuka som finns där liksom, usch!
Paniiiik på tåget nu vill jag lova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar