söndag 15 juni 2008

Dop & Party

Då var den stora dopdagen överstökad och det gick hur bra somhelst!
Lillfisen var nöjd och glad som vanligt, skrattade åt prästen när hon hällde vatten på hans huvud och en liten stund senare somnade han :)
Våra gäster fyllde nästan hela kyrkan och Ellioth kändes verkligen som den enda huvudpersonen (det var ju ett till barn som döptes...)!
Jenny, en kompis var där och sjöng för honom, och jag fick hålla tillbaka tårarna!
Det var jättefint,
och "festen" efteråt blev hellyckad med massor fina presenter!

På kvällen var det dags för första alkoholen på över ett år...Ellioth fick åka hem och bo hos mormor & morfar! Jag saknade ihjäl mig efter honom de första två timmarna men sen gick det lite bättre...Alkoholen gjorde säkert sitt också:)
Vi hade en grym utekväll, och jag drack mer än jag någonsin anat att jag skulle palla men jag blev bara lagom full. Två cider och en 7,2-öl här hemma. Fyra drinkar och en shot på krogen :)
Kebab på det och sen komma hem och hitta Fannys sminkväska i duschen (med en hockeypuck i) gjorde hela kvällen...!
Kl 6 var jag uppe och pumpade lite bröstmjölk, kl 8 ringde jag för att se att min lillfis mådde bra, likaså kl 11 :)
Det var jätteskönt att bara få vara vi två i ett par timmar,
men samtidigt jättejobbigt att vara ifrån Ellioth,
vi är så glada att ha honom hemma igen och nu dröjer det längte innan han får sova borta igen :)

Tack min underbara Halajna för en jättemysig helg!

Puss från oss!


2 kommentarer:

  1. Åhhhh så fina ni är! Hade ni faddrar till Ellioth? hur valde ni isåfall?

    SvaraRadera
  2. ja vi ska ha faddrar, rickards bror (en av dom) och min syster. Skorna finns på ellos.se, är dessutom 20% på dom nu =).

    SvaraRadera