måndag 3 november 2008

Sist men inte minst!

Det här blir mitt sista "svar på tal",
sen lägger jag ner det här med att "försvara mig" angående vad jag skriver.

Anonym:
men det är ju lite underligt att du just skriver om detta och att det är så himla likt det som hände i Ljungsbro...Känns som om du vill skylla ifrån dig...Men du har säkert ett bra svar till de med....

Ett självmord brukar oftast se ut på tre olika sett, eller vi kan säga fyra.
1. Personen hänger sig
2. Personen tar tabletter
3. Personen dränker sig
4. Personen hoppar (från bro, framför tåg, bil osv...)

Detta är väl dem "populäraste" sätten att ta sitt liv.
Självklart är det någon som hittar dem förr eller senare.
Om personen hänger sig hemma, eller tar tabletter är det oftast någon i familjen som hittar dem (om dem inte bor ensamma) och gör personen något av det andra kan vem som helst hitta dem.

Så sannolikheten för att jag skulle råka skriva något liknande det som hänt i Ljungsbro är enligt mig 1 på 4.

Jag fick höra hela historien om det som hänt i Ljungsbro idag,
så nu vet jag.
Däremot vet jag inte om jag tycker att det var så likt det jag skrev om?
Det jag VÄDRADE om.
MEN,
all respekt till denna familj i Ljungsbro, i deras sorg!
Tror inte dem skulle uppskatta kommentarerna här om dem gick in och läste...
Ni har utnyttjat deras situation,
nästintill blottat deras familj,
för att tjaffsa med mig om någonting jag skrivit som rörde en helt annan grej!

Och som jag nämnt förut,
passar inte det jag skriver läs då inte min blogg!
Och skippa kommentarerna,
dem biter inte på mig!

2 kommentarer:

  1. biter dem inte på dig skulle du inte svara eller lägga upp dem i din blogg...

    SvaraRadera
  2. håller med anonym =) Men visst de kanske var ett sammanträffande bara...Men shit the same!

    SvaraRadera