lördag 16 september 2017

Mot väggen?

Tuff vecka. I måndags åkte jag hem från jobbet på em då förskolan ringde och berättade att två barn kräkts. Hämtade hem Elvis då han var förkyld och var hemma och vabbade på tisdagen. Vi hade en mysig dag hos mormor och morfar och fick även till en mysig promenad längs Göta kanal tillsammans med Emma och Migo. På onsdagen var det inga nya fall av magsjuka och Elvis var piggare så då var vi tillbaka på förskola och jobb. Samma sak torsdag men på kvällen när vi skulle lägga oss vaknade Elvis med över 39 i feber. Mange var hemma och vabbade igår och jag jobbade och handlade. Inatt vaknade jag av att Elvis satt upp i sängen och hostade jättekonstigt. Han fick inte luft ordentligt och fick panik och började gråta, då blev det ännu värre. Tempen visade 40,5 och jag svepte in honom i ett täcke och satte mig med honom ute. Mange bytte av efter en stund. Elvis fick lättare att andas och somnade efter en stund. Troligtvis krupp efter en stunds googlande. Ingen av de andra barnen har haft det så jag fick lite smått panik.

Idag har vi varit hemma och myst. Eller jag var en tur på gymmet med Karro på morgonen och sedan tog jag även en löptur på eftermiddagen. Jag mår inget vidare "tydligen"... Sov 14 h inatt och 1,5 h på eftermiddagen och är trots det helt slut och med väldigt kort stubin. Måste försöka lugna ner mig så jag inte faller tillbaka i spåret mot väggen igen... Men hur fasen gör man det med jobb, läslyft, handledarutbildning och familj, hus och allt vad det innebär?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar