lördag 20 april 2013

Vem är Jesus?

Dop för finaste lilla Filippa <3

Idag var det dags prinsessan att få sitt namn i Vårdsbergs kyrka. Ellioth & Elton var taggade att få åka till kyrkan och deras far förklarade att man var tvungen att vara lugn där för att det var Guds hus. Då kontrar Ellioth:
"Vems hus? Vem är han?"
Haha, vi är så kristna i den här familjen :)
Ellioth hade så mycket tankar i kyrkan. Innan dopet började pratade vi om Jesus på korset, Josef och Maria och Gud. Han undrade varför Jesus hade spikar i händerna och varför han hängde på korset och då tar hans mor upp mobilen och googlar, "Vem var Jesus?". Haha, alltså jag är inte sååå insatt.
När prästen marscherar in säger Ellioth förtjust:
"Åh, är det där Gud?".
Haha, alltså jag dog!

Efter dopet bjöds det på världens godaste doplunch. Det var ingen nådig buffé och jag åt så jag nästan kräktes. På det var det ju självklart kaffe och tårta OCH sju sortera kakor! Ser ni någon som rullar fram på stan ikväll är det bara jag :)

Dags att pimpa om sig lite... Jag har en dejt på stan med en fin vän ikväll! Ett glas vin och lite skitsnack blir det iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar