tisdag 5 april 2011

Medicinkillen:

Min duktiga kille sitter och väntar på att få medicin<3

Inte ett ord säger han när medicinen kommer fram. Han rynkar på näsan, gör några grimaser och så sväljer han det vidriga Kåvepeninet. Till vår förvåning faktiskt för första gången tog det nog en halvtimme och ungen spottade och fräste, andra gången en kvart och allt spottades ut men nu så... Och ja, det kan vara att vi "mutat" honom... Han fick nämligen en dublett av ett Duplo när han fyllde vilket jag bytte in till ett tillgodokvitto. Så nu har vi sagt att om han tar sitt penicillin duktigt i alla tio dagar så ska vi åka till leksaksaffären och han får välja en leksak :) Och det funkar visst, så då får det vara så, vi vill ju ha en frisk kille!

Det är ett himla pusslande med det här att vara hemma och vab:a. Idag är jag hemma på fm med honom medan Mange är på jobbet och i em när jag ska till universitetet får Mange komma hem. För att göra det så effektivt som möjligt hämtar M upp Ellioth på universitetet (om han är feberfri vill säga) precis innan jag börjar :) Imorgon går jag jag den dumma tiden 10-12 så då kan förhoppningsvis morfar ha honom de timmarna så Mange kan jobba hela dagen. Dagis vill inte ge honom penicillin på dagis och ändra kuren eller byta penicillin-sort verkar dumt, så vi fortsätter pussla tills kuren är klar!
Några 200 sidor lärda blir det inte för mig den här veckan alltså!

Ellioth och jag vaknade inte förrän vid 9 och nu ligger vi fortfarande i sängen, supermysigt :) Strax blir det frukost!

Ha en bra dag så hörs vi senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar